ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حذف هم‌ترازی حقوق معلمان با اساتید دانشگاه در طرح رتبه‌بندی | افزایش حقوق درصدی در هر رتبه + جزئیات

  • کد خبر: ۸۷۱۳۷
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
  • ۱۲
حذف هم‌ترازی حقوق معلمان با اساتید دانشگاه در طرح رتبه‌بندی | افزایش حقوق درصدی در هر رتبه + جزئیات
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون، معلمان با اساتید دانشگاه سنجیده نمی‌شوند و در هر رتبه‌ای که قرار بگیرند درصدی به حقوق آنها اضافه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهرداد ویس‌کرمی درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی به دلیل ابهامات متعدد به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت و در این کمیسیون چندین جلسه با حضور کارشناسان دولت برگزار شد که نظر شفاف خود را بیان کردند، آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گفت که بیش از ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان نمی‌توانند برای رتبه‌بندی پرداخت کنند و تلقی کمیسیون آموزش این بود که این رقم برای ۶ ماهه دوم امسال است، اما در جلسات بعدی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد این رقم برای یک سال است.

وی افزود: دولت اعلام کرد اگر اعتبار مورد نیاز رتبه‌بندی بیشتر از این مقدار باشد نمی‌تواند آن را بپذیرید و درخواست دولت بازگشت به لایحه اصلی رتبه‌بندی بود یعنی همان لایحه‌ای که دولت قبل تدوین کرد و آنچه روز گذشته در کمیسیون آموزش مجلس نهایی شد، مشابه لایحه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون، تطبیق حقوق معلمان با استادیاران دانشگاه‌ها را مطرح کردم و بیش از یک ساعت بحث شد، گفت: اعلام کردم، رتبه معلمان در ضرایب مختلف با استادیاران دانشگاه‌ها تطبیق داده شود، اما رأی نیاورد، بحث رئیس کمیسیون این بود که اصل ۷۵ شده و شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

ویس‌کرمی ادامه داد: ماده ۷ لایحه رتبه‌بندی که ابهام بین مدرک و رتبه را داشت، اصلاح شد و معلمان در رتبه‌های یک تا پنج قرار گرفته و ارتباط با دانشگاه‌ها را حذف کردند. برابر نظر اعضای کمیسیون برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق فعلی آن‌ها اضافه می‌شود.

وی گفت: توقف در رتبه‌ها برای نخبگان به جای ۵ سال، ۳ سال و برای معلمان شاغل در مناطق محروم، مرزی و عشایری ۴ سال خواهد بود، همچنین حقوق معلمان نباید از ۸۰ درصد حداقل حقوق آموزشیاران دانشگاه‌ها کمتر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت درآمد لازم برای اجرای رتبه‌بندی مشابه دانشگاهیان را ندارد و دیوان محاسبات اعلام کرده است منبع مالی که در بودجه در نظر گرفته شده است ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته و ۲۰ دستگاه به آن وصل هستند که فقط پاداش پایان خدمت ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز دارد؛ بنابراین دولت فعلاً ۲۵ هزار میلیارد تومان را پذیرفته که برای ۶ ماه امسال حدود ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

منبع: تسنیم


اینجا بخوانید

تفاوت حداقل ۲۵ میلیونی حقوق معلمان و دانشگاهیان | درخواست رفتار منصفانه از سوی فرهنگیان

هم‌ترازی حقوق معلمان با اساتید دانشگاه؛ قیاسی نادرست در طرح رتبه‌بندی فرهنگیان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
پنجشنبه بیست آبان‌ماه شدید ترین اعتراضات را انجام خواهیم داد حتی اگر اخراج ودستگیر شویم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
2
لطفا یا اجراش نکنید یا کامل اجراش کنید،خشم معلمان آتش زیر خاکستر می باشد.
حکم یکی از همکاران دیدم زیر ۵ میلیون بود واقعا غصه داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
2
0
جمع کنید بابا... مقایسه اصناف با هم مشغولیت جدید رسانه ای شده... تو کدوم کشور معلم خودشو با هیات علمی، پرستار با دکتر...مقایسه میکنه؟ کادر هواپیمایی لوفتانزا، مثلا، بارها به دلیل پایین بودن دریافتی ها اعتصاب کرده...ولی هیچ وقت نگفته حقوق ما هم باید مثل ...مثلا فلان شغل بشه...
بازنشسته آموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
3
چه فرقی می کند استاد دانشگاه با معلم مدارس تازه ریشه از تنه مهمترین استعدادها در مدارس ارزیابی و شناسایی و تحویل دانشگاهها می شود چرا باید حقوق ها ناعادلانه پرداخت شود.
ناشناس
Russian Federation
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
4
هم ترازی حقوق معلمان با اساتید که حذف شد یعنی سمبلیزاسیون مثل ده سال پیش
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
3
0
حقوق مفت میگیرن
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
3
فقط برای معلم ندارید و می نالید.دود این بی توجهی به معلم و آموزش و پرورش در آینده به چشم نظام خواهد رفت.برید فیش حقوق خودتان و دیگر کارمندان را ببینید و با معلمان مقایسه کنید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
2
ما خواستار عملی عدالت آقای ریسی هستیم
آریا کیخا سیستانی
United States of America
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
2
سلام. کدوم کشور با نخبگان یک جامعه اینگونه که در ایران برخوردمیشودعمل میکند؟بنده ودو فرزندم از طریق آزمون دانشگاه فرهنگیان استخدام شدیم.وحداقل هرکدوم ما رتبه اول مدرسه نمونه دولتی را داشتیم.این مطلب رو داشته باشید وبریم به این مطلب که
افرادی که نهضت سوادآموزی کارکردندویا حق التدریسهای محترم که از لحاظ علمی پایین ترند واین باعث می‌شود که افرادجامعه نگاه دلخواه رو همانگونه که به اساتیددانشگاه دارند به ما نداشته باشند، علیرغم آمار بالای پرسنل ارشدودکترا درنظام تعلیم و تربیت کشوراین جفای قانونی بربدنه آموزش و پرورش سنگینی می‌کند.وجور اونرو در منزلت وجایگاه اجتماعی وقانون رتبه‌بندی فرهنگیان وموضوع پرداخت ها تحمل میکنیم وحال اینکه مع الاسف بنده وهمکارانم مظلومان این ظلم ساختاری وحاکمیتی هستیم..
العبد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
4
0
معلمان حقوق بیش از 3 میلیون حرام است حرااام!!! چرا اینقدر در همه دولت ها از این قشر شاغل حمایت میکنید؟ آیا نمی‌دانید در زمان احمدی نژاد بیسوادها و کسانی که اعتیاد هم داشتند هم اکنون شدند معلم و آیا نمی‌دانید در آینده با افزایش حقوق معلمان چه ضربه ای به بدنه ی جامعه وارد میکنید!؟ کجا هستند معلمان واقعی ما از جمله شهید مطهری که بدون حقوق تدریس می‌کردند؟ معلمی که نباید دکان و بازار شود بیشتر دقت کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
1
چطور حقوق قضات را همتراز اساتید دانشگاه کردند در حالیکه که قضات شغل آموزشی ندارند و هیچ تلاشی برای بدست علوم جدید ندارند یکسری ماده قانونی را از روی کتاب نگاه میکنند و می نویسندو وضعیت رسیدگی به پرونده ها افتضاح هست
M.
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
0
0
معلوم بود فقط اسم دولت و مجلس انقلابی و عدالت محور رو یدک می کشند. اراده ای برای ایجاد عدالت وجود ندارد. نمیدونم چرا هر موقع طرحی در راستای عدالت می خواد اجرا بشه هزار تا مخالفت و داد و هوار راه میفته. اما طرح های رانت آور و فساد زار بی سر و صدا تصویب و اجرا می شوند....
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->